Aanpak

Een volledig digitalisatie-traject gebeurt uiteraard niet van vandaag op morgen.
Er zijn verschillende stappen vereist.

1

Functionele analyse - intake

We bezoeken uw faciliteiten en bespreken de huidige stand van zaken. We luisteren naar u en identificeren uw noden. Vervolgens gaan we aan de slag.

Zo kunnen we via een opportunity scan onderzoeken waar digitalisatie een zo groot mogelijke (positieve) impact kan hebben op uw productie. We brengen de digitale opportuniteiten van uw productie op een duidelijke, realistische manier in kaart.

2

Captatie en visualisatie van uw data

In de tweede fase verzamelen en analyseren we de benodigde data. Onze ingenieurs installeren zelf sensoren en/of lezen data van bestaande sensoren uit. We stellen vervolgens duidelijke rapportages op via virtuele dashboards.

Dan bepalen we welke software-systemen en hardware-oplossingen het meest voor u geschikt zijn. Als onafhankelijke speler zijn we in staat om u steeds de digitale oplossing te bieden die het best past bij uw specifieke installatie, ongeacht merk of leverancier.

3

Implementatie technologieën

De gekozen softwaresystemen en/of hardware-oplossingen worden geïmplementeerd. Denk enerzijds bijvoorbeeld aan “Manufacturing Execution Systems” (MES), “Warehouse Management Systems” (WMS) en de bekende ERP systemen, en anderzijds aan smart watches, augmented reality, robotics, enz.

Alle systemen koppelen we binnen een netwerkstructuur en verzorgen ook de inbraakveiligheid (cybersecurity) ervan.

4

User Experience

Ten slotte schenken we bijzonder aandacht aan de User Experience. We zorgen dat de software en dashboards niet alleen doen wat ze moeten doen, maar dat de gebruikers ze ook graag en eenvoudig kunnen gebruiken.

Referenties

Weber Saint-Gobin

Digital opportunity scan

Barry Callebaut

Security Risk Assessment

Ardo

Project Management

Begro Westfro Dicogel

Digitalisatie vestigingen